måndag 15 juni 2009

Kunden man inte älskar:

Jag - Var det bra sådär? (Med en alltid lika artig och positiv betoning)

Kund (man ca 50 år, klädd i risig kostym) - Ja visst, det får duga. Du kan godkänna beloppet, det är ok.. (lätt nonchalant antydan)

Jag - Tyvärr kan jag inte/får jag inte godkänna beloppet åt dig, du måste trycka på klarknappen. (fortfarande lika glad och trevlig)

Kund - Va, jaha jaja okej. (ännu mer nonchalant masar han sig tillbaka till kortläsaren och trycker på klar.)

Jag - Tack så mycket! ( sen kommer det upp "visa legitimation" på min skärm så jag ber honom vänligt om den)

Kund - Jaha, varför det? Det måste vara fel på apparaten, man kan inte behöva visa leg. när man slagit in koden. Det måste vara fel på apparaten!

Jag - Det kan vara något tillfälligt problem med er bank eller bara något slags "stickprov" som dyker upp ibland. Det har hänt ett par kunder till idag. Bara en extra kontroll eller så, det är inte apparaten som avgör.

Kund - Det är något fel på apparaten säger jag! (han fräser lite och artikulerar orden väl).
Man ska inte visa leg när man har pinkod, det är fel på apparaten.

Jag - Okej, ja det är nog fel på apparaten. Ska kolla upp det! Ha en trevlig dag..


Haha den där kunden vara bara så pinsam, kunderna bakom honom var ett äldre par. Mannen sa "Hörrdu, den där grabben är nog god för ett par miljoner. Höhöhö". Jag skrattade med utan att riktigt förstå vad han menade (dum blondin?). Och kvinnan sa " karlar i den där ålderna är alltid sånna där, bitchiga! Fy."

En av dagens härliga kundmöten ;) God natt allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar