måndag 23 mars 2009

Härmapa

Sedan någon vecka tillbaka har jag regelbunden koll på en mycket trevlig blogg, ingen mindre än colorelle.se. Ulrika som driver den tar massa fina foton och har alltid klockrena outfits helt i min smak. Idag hittade jag den här kuliga listan och stal den, here we go!

Lovar du att vara ärlig? Ja, mestadels ;)

Du heter: Annika

Smeknamn: Ankan
Låt som när du är ledsen sörjer till? Någon låt med Eva Cassidy

Beroende av: Mat och kärlek

Vem behöver du mest just nu: Mig själv
Vad tror folk om dig? Ja vet inte riktigt, vad tror ni om mig?
Stämmer det? Kanske det gör.

Vad får du oftast komplimanger för? Mitt hår, min rumpa och min klädsmak.

Vad säger du för att imponera på någon? Jag visar mina muskler eller står på händer. Patetiskt, jag vet.

Hur imponerar man på dig? Få mig att skratta, lär mig något jag inte kan eller sjung som en gud/gudinna.
Brukar du skratta för dig själv? Ofta!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Hej fjantie! Hur är det med foten idag? Vad gör du? Puss"
Var bor du? Huddinge, söder om Stockholm.

Trivs du där: Ja.
Äger du några converse: Ja, vill ha fler!

Sprit, cider, vin eller öl: Rött vin tack.

Brukar du bli för full: Nej aldrig.
Vad har du för mobil operatör: Tele2comviq

Är du allergisk mot något: Nej inget.

Har du haft sex idag: Icke.

Nästa mål i ditt liv: Laga mig själv, bättra på min självkänsla, älska mig själv. All about me now!
Hur svarar du i mobilen: Hallå

Vem ringde du senast? Tommy (pojkvän och sambo)
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Tåget gick visst kvart i idag, konstigt. Jag ringer sen! Puss
Antal timmar sömn inatt: Ingen aning

Sov du ensam: En stund, sen kom min älskling hem.
Brukar du komma i tid: Inte alltid, inte min starkaste sida.
När mår du bra: När jag är omringad av nära och kära.
När blev du fotad senast: I torsdags tog Tommy några riktigt hemska foton på mig.

Hur känner du dig nu: Lugn.
Vanligaste färg på dina kläder: Blandat
Vad tycker du om fötter: Mina skulle jag gärna byta ut, med det finns fina. Jag kan bli avundsjuk på andras fötter.

Vad saknar du:l Sol och mysiga grillkvälar med familjen.

Hade du en bra kväll igår: Har haft roligare. Var ensam hemma med ond fot.

Favoritdryck på morgonen: Juice, helst blodapelsin.
Rakar du benen: Nej jag har konverterat till epilering.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt elva oftast.

Är du blyg? Det händer, men väldigt sällan.

Sysslar du med någon idrott: Har tränat och tävlat i både artistisk gymnastik och simhopp på elitnivå.

Vill du hellre ha mail än brev: Nej det vore hur kul som helst att få brev, men det händer aldrig.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja
Har du spytt offentligt: Ja, i Köpenhamn typ mitt på torget bl.a.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Stå upp och kissa
Är du nöjd med ditt liv: Mer och mer.
Är du bortskämd: Nej det är jag inte.
Vad gör du i morgon: Inte mycket eftersom jag är sjukskriven. Kanske kan läsa en bok eller nåt

Vad är det värsta du vet? Våldtäkter, barnporr, orättvisor i världen. Finns onödigt mycket hemska saker i den här världen.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Det vet jag verkligen inte, lagom!
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Vet inte riktigt.

Vad längtar du till? Jag längtar efter att resa någonstans.

Har du bra vänner och äkta vänskap?Ja verkligen.

Vad använder du för shampoo? Byter hela tiden, just nu är det Nivea care and repair..

Vad är det finaste du fått? Kan inte välja ut något.

En speciell dag du minns: Finns många fina stunder och känslor jag minns.
Hur gammal är du: 22

Tycker du om någon just nu: Jag är jätte kär i min underbara Tommy.

Om fem månader: Ungefär fyller min lillasyster 20 år.

Du samlar på: kläder skulle man kunna tro.
Gröna eller röda äppeln: Röda svenska, annars gröna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min bästa vän och fru Madde, min syster eller min mamma.
Gillar du golf: Nej det verkar tråkigt.
Vilken tid gick du upp idag: Halv tio gick jag upp och sorterade tvätt.
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja, världens bästa.

Har du strumpor på dig nu: Nej, barfota på ena och bandage på andra.

Är det okej att gråta: Ja självklart.

När grät du senast: Gråter ofta.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en lägenhet, bjuda med mina närmaste på en skön resa.
Bär du glasögon eller linser: Glasögon ibland.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Det är enligt mig totalt oviktigt.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Oftast runt tio.

Har du piercing: Nej

Vill du gifta dig: Både ja och nej
Vill du ha barn: Ja definitivt.
Solar du ofta: Ett fåtal gånger i solarium, och en del på sommaren. Men ofta, nja.

Är du bra på att laga mat: Ja jag älskar att laga mat.
Är du flygrädd: Lite.
Hur vig är du: Ganska vig.
Är du musikalisk? Lagom, vill vara!

Vad dricker du helst när du är törstig: Coca cola, riktig! Aldrig light.
Vilken är din favoritglass: Ben & Jerry´s cookie dough, finn det något bättre?
Tror du på ett liv efter döden: Ja.

Tycker du om sushi: Lovin it!

Vad äter du helst när du ser på film: Massa godis, helst saltlakrits, surt och choklad.

Har du tandläkarskräck: Nej jag har vant mig, tandställning i nästan fem år = många tandläkarbesök.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgonstund har guld i mun.

Vilken ögonfärg har du: Grön/blå/grå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja ett flertal gånger.
Biter du på naglarna: Nej, har aldrig gjort.

Hur ofta tränar/motionerar du: Har friskiskort men går dit alldeles för sällan.

Senaste låt du hörde: Sunshowers med M.I.A. Grymm låt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar