onsdag 25 mars 2009

Aweome wednesday!

Halli hallå!

Den här dagen har gått helt i städningens tecken, oj oj oj säger jag bara.. Frugan kom med tuppen i morse med siktet inställt på rent hus (lägenhet då). Först fick flickebarnet en kopp rooibos te men sen var det full fart.

Badrummet var först på tur, hon dammsugade, hon skurade, hon skrubbade och hon torkade i en himla fart. Alla mina mängder med krämer och annat blev rensat och jag hjälpte till med det jag kunde med tanke på foten. Jag lagade fisk med massa lök och vitlök som vi avnjöt på balkongen, mysigt och skönt med paus.

Vidare till hallen som ser riktigt fräsch ut nu och sen vardagsrummet. Jag hade sparat dammet i flera dagar för att Frugan tycker det är roligare att dammsuga då. Hon njuter nog en gnutta av det till och med, så härligt när allt äckligt damm bara försvinner. Ahhh underbart!

Vi tog balkongen också när vi ändå höll på och liksom förberedde den lite för vår/sommar säsong. Ska bli så himla skönt att sitta där ute i solen och bara må bra, u know?!

Efter allt städande tog jag min första promenad till affären efter operationen, ett riktigt äventyr må jag säga. Eftersom jag har så tjockt bandage på foten så får jag omöjligt ner den i mina skor, inte ens i foppatofflan och då är det illa. Madde tyckte jag kunde sätta påsar runt foten och lägga lite papper i som skydd och herregud vad jag så störd ut. Några skrattanfall senare bestämde vi oss för att prova med Tommys skor. Efter lite lirkande så gick det ok och promenaden var ett faktum. JAG VAR INTE LÄCKER, fy tusan.. Ska nog hålla mig inne ett tag till :P

Vi avslutade städdagen med en välförtjänt vilostund på en solig balkong med gott naturgodis. Sen åkte frugan hem och nu är jag ensam igen, men rent är det i alla fall!

Nu tänkte jag kolla på "Marley och jag" med Jennifer Aniston och Owen Wilson, hoppas den är bra!

Natti natti






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar