lördag 23 maj 2009

Minisemester i Tumba

Efter jobbet i torsdags kände jag starkt att jag behövde komma ifrån allt ett tag, så jag packade en liten väska och åkte hem till mamma och co i tumba. Det är en av de bästa platserna i världen för mig när jag behöver lugn, ro och trygghet. Inget gör mig så avslappnad och harmonisk som några sköna dagar med min familj.

I fredags var det bara jag och mamma på tu man hand, hur härligt som helst. (Jag ÄLSKAR att spendera tid med mamma, jag är en riktig mammagris!) Vi åkte till skärholmens centrum och strosade runt i inrednings och klädaffärer, vi åt god lunch och handlade mat på coop. När vi kom tog vi en lugn stund framför en film och sen lagade vi mat och mamma gjorde supergod rabarberpaj. När John kom hem från jobbet så åt vi maten framför Talang, helt otroligt förresten att den där lillkillen som sjöng falskt blev framröstad av tittarna till final.. Jag menar vad var hans talang egentligen? Han sjöng ju inte bra direkt..

Idag har vi hittills hunnit med en härlig engelsk frukost och en lång utflykt med bilen, vi åkte till taxinge slott och åt goda kakor och bakelser sen tittade vi in i diverse antik och kuriosabodar. En riktigt skön dag än så länge, och bättre lär det bli för det vankas grillning i kväll. Nu ska jag slipa på ett hemligt projekt!

Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar