lördag 14 februari 2009

Kärlek åt alla håll

Vad betyder det? Jag vet inte, men det lät bra! Idag är ju dagen då mycket handlar om kärlek, en härlig dag om jag får bestämma.
Jag älskar att skämma bort människor jag älskar med kärlek och omtanke, det ger mig så mycket tillbaka.
Idag har jag tänkt mycket, som vanligt.. Jag tänker på att så mycket energi och omtanke man lägger ner på andra borde man också lägga på sig själv. Det är man väl värd? Man måste ju leva med sig själv hela förhoppningsvis långa livet, då är det väl lika bra att ta hand om sig. Det borde alla göra, det måste ju vara superviktigt. 
Man kommer ju aldrig i från sig själv, även om det ibland skulle vara skönt. Man borde vara nöjd med den man är och skapa dom bästa förutsättningar man kan för att må så bra som möjligt,
Jag har alltid så enormt höga krav på mig själv, hur mycket jag än försöker så finns den alltid där. Pressen, och den pressen kommer i huvudsak från mig själv. Jag får helt enkelt inte göra fel, jag måste alltid vara perfekt. Men varför? Jag accepterar ju andra som dom är, det är självklart för mig att inte döma folk efter små misstag. Dom är lika bra ändå och ingen är ju perfekt, eller hur?! Men JAG, jag måste vara perfekt och det är ju helt omöjligt. Jag blir så trött på all självkritik, så himla onödigt. Jag vet ju hur jag borde göra, hur jag borde ta hand om mig själv. Det är lättare sagt än gjort helt enkelt, jag SKA bättra mig. Jag är redan på god väg, det känner jag på mig. Nog om det.

I kväll blir det i alla fall mysmiddag med världens finaste kille, MIN kille!
Ska göra i ordning lite småplock och så blir det vin. Har också köpt massa goda färska frukter och bär - Jordgubbar, blåbär, mango, kiwi och passionsfrukt. Såå gott!! 
Nu ska jag ringa min fru, hon är bäst!

HAPPY VALENTINES DAY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar