onsdag 18 februari 2009

22 år och "bitch" i flera bemärkelser.

Vad är det för en dag? 
Är det en vanlig dag? 
Nej det är ingen vanlig dag för det är min tråkiga födelsedag, hurra hurra hurra?!

Som sagt idag är jag hela tjugotvå år, och det har jag ju aldrig varit förut. 
Jag antar att jag är ovan vid åldern, vet nog inte riktigt hur man hanterar den ännu.
Vaknade i morse av väckarklockan i hopp om att Tommy skulle skutta upp och fixa frukost till moi. Men stackarn är sjuk och superduper trött efter en hård sömnlös natt i kriget mot febern. Snoozar några gånger men han skuttar inte?! Så jag går upp själv och kokar kaffe, han kommer dock upp rätt snabbt ändå och gör mig sällskap.
Jag väntar såklart på en bamsekram och ett "ååå graaaatttiiis ääälskliiing!" men det kommer inte? 
Grattismessen börjar rulla in (mammsen först!) och Tommy undrar vad folk vill mig så tidigt på morgonen.. Jag svarar grinigt att folk brukar gratta mig på min födelsedag, är jag mobbad eller är jag mobbad? Sen är jag onödigt tjurig och blir arg, jag måste gå till jobbet och är deppig hela dagen över att vi är osams :(
Var jätte trött och hade huvudvärk i kassan, kände mig helt förvirrad. Jag har helt enkelt haft en väldit bajsig dag och jag är en tönt. Sen när jag kommer hem och väntar på Tommy som slutar sent så blir det ännu värre, visar sig att det blivit diff i kassorna och sen dessutom fel på larmet, han kommer hem ännnuu seenare :(. Måste bero på den nya åldern, jag skyller på det. Förlåt Tommy!

Men lite kul var det idag iallafall, fick god tårta på jobbet av Åsa med massa choklad på och texten"Grattis Bitch".. Vad menar hon med det egentligen :P?? Och så har ju så många snälla nära och kära grattat mig, tack alla!

Nu vill jag sova, får hoppas på en nice födelsedag nästa år istället..

Ps: Viss PMS kan var inblandat i detta omogna beteende. Ds.

2 kommentarer:

  1. Jadu killar Annica, dom lär sig aldrig ;) Ska uppfostra Malte rätt :)Vi får hoppas 23 är en bättre ålder!! Ses vi nästa vecka? kram madde

    SvaraRadera
  2. Haha ja, dom är som dom är. Ligger nog i deras natur =)
    Får hoppas på 23, men 22 blir nog också bra tillslut!!
    Inte helt säkert än, men jag hoppas det! Vore superkul! Kram Annika

    SvaraRadera