tisdag 4 maj 2010

Ajsing bajsing

Mina stackars ben och mina små fötter värker av trötthet, knappt ville dom ta mig hem efter jobbet idag. Men hem kom jag ändå tillslut, efter lite blod, svett och tårar.

Blev en lång dag på jobbet, hade riktigt mycket att göra så jag jobbade över nästan två timmar. Var på jobbet från 6.45 till 17.45, inte konstigt att fötter och ben klagar..

Som vanligt har jag underhållits av en drös roliga roliga kunder, en del original, en del härliga och en del mindre intelligenta.
Ett exempel på den sistnämda varianten stötte jag på i snabbkassan på eftermiddagen.

Lampan över snabbkassan blinkade gult vilket innebär att man köper en vara som behöver godkännas av personalen. Jag går dit för att se vad som behöver godkännas och det visar sig vara öl, det är alltså en dam på kanske 60+ som jag hjälper.

När jag förklara att ölen bara behöver godkännas av mig så ryter hon till och säger " Men varför ska ni jämt behöva hålla på sådär". Jag förklarade (vilket är ganska självklart för mig) att det är för att inte vem som helst ska kunna köpa alkohol och tobak. Att till exempel vore det ju inte så bra om en åtta-åring kunde köpa öl varpå hon svara " men jag är ju inte 8 år ser du väl".

Jävla kärring, klart jag ser att hon inte är 8 år men inte fan kan kassan veta hur gamla folk är. Hon skulle säkert bli jätteglad om hennes barnbarn kunde köpa alkohol hur som helst, pappskalle. Hon fortsatte tjafsa emot så jag gick bara därifrån, det måste ju finnas gränser. Blev grymt irriterad, hur orkar folk?

Okej, nu behöver jag mat. Maaaat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar